#mozi - film - sorozatok






Jó helyre ment az Oscar-díj: húsbavágó és fájdalmas lett a 20 nap Mariupolban című film
 

Jó helyre ment az Oscar-díj: húsbavágó és fájdalmas lett a 20 nap Mariupolban című film

Az Associated Press haditudósítóinak filmje után egyszerűen elfogynak a szavak. A napokban Oscar-díjat nyert 20 nap Mariupolban minden egyes képkockája felkavaró és feszültséggel teli, és kendőzetlenül mutatja be az oroszok által összeroppantott ukrán város igazságát. Kiköveteli, hogy bár könnyebb lenne megtenni, de ne nézzünk félre az ukrán emberek élet-halál küzdelme láttán.


Kétszáz ilyen film készülhetett volna a Petőfi-film árából, és mennyivel jobban jártunk volna
 

Kétszáz ilyen film készülhetett volna a Petőfi-film árából, és mennyivel jobban jártunk volna

Afféle fricska gyanánt a hatmilliárdos Petőfi-filmmel egy napon mutatták be a magyar mozik Hajdu Szabolcs állami támogatás nélkül, a Most vagy soha! költségvetésének kétszázad részéből készült új filmjét, a Kálmán-napot. Míg abban hatmilliárdból minden percbe két tűzijáték is belefért, de gondolat semmi, ebben egyszerűen csak emberek beszélgetnek. És ez mégis többet ér, mint bármilyen látványorgia.







Most vagy soha!: Rákay Philipék semmit nem értettek meg a forradalomból, hiába forgattak 6 milliárdos filmet róla
 

Most vagy soha!: Rákay Philipék semmit nem értettek meg a forradalomból, hiába forgattak 6 milliárdos filmet róla

Minden idők legnagyobb hazai filmes költségvetése arra ment el, hogy a Most vagy soha! a jó ízlést hírből sem ismerő alkotói megmutassák: mi is tudunk kicsit sárga, kicsit savanyú, B kategóriás akciófilmet készíteni, akár Petőfi Sándorról is, az első magyar Jediről, akit az első magyar Terminátor üldöz megveszekedetten. Kritika.